Årsmøte / medlemsmøte i Hytteforeningen- 4. september 2021
Det tradisjonelle årsmøte i Hytteforeningen som normalt avholdes på skjærtorsdag har de siste 2 årene pga Corona situasjonen ikke latt seg gjennomføre som planlagt.
Årsmøte for 2020 ble som tidligere informert om avhold samme dag som hoved dugnaden i Østfjellet lørdag 4. september i år.
Med et oppmøte på nesten 60 deltakere så ble det i årsmøte tydelig signalisert forventinger hytteeiere har overfor kommune og grunneierorganisasjoner.
I årsmøte ble det gjort flere viktige og enstemmige vedtak som direkte og indirekte vil har betydning for mange hytteeiere i Østfjellet.
Nærmere informasjon vil gis når protokollen fra årsmøte er signert.

Til medlemsmøte etter årsmøte hadde styret invitert formannskapet i kommunen til en gjensidig dialog. Representantene fra AP og H takket ja til å møte, men dessverre ble representanten fra H forhindret i å møte pga jobb.
Representanten for Arbeiderpartiet presiserte overfor medlemsmøte at det var viktig at kunder av Engerdal, som hytteeiere er, føler seg både hørt og tatt hensyn til i politiske vedtak. Videre ble det gitt honnør til Hytteforeningen som så tydelig har signalisert at det er gjennom et utstrakt samarbeid der alle parter deltar, er nøkkelen til å lykkes. Engerdal er avhengig av god og positiv utvikling.
Alle har et ansvar for at samarbeidet fungere til det best for alle parter.

Styret i Hytteforeningen vil gi honnør til formannskapsrepresentanten fra AP om gode og tydelige signal om hvordan samarbeidet bør være for å få til en god utvikling for Engerdal som og en fritidskommune.

Ellers må det gis en ekstra honnør til hytteeiere som deltok i den årlige dugnaden til det beste for alle som har hytte i Østfjellet.
Styret vil og rette en stor takk til de som ikke tok gjenvalg som tillitsvalgte.

For styret i
EØH